Deniz-Der

TCSG Dost ve TCSG Umut denize indirildi

5 Nisan 2013 | Kategoriler: Genel, Sektörden Haberler | Etiketler:

tcsg_dost1Koç Holding grubunun gemi inşa sektöründe faaliyet gösteren şirketi RMK Marine’in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği iki adet TCSG Dost ve TCSG Umut sahil güvenlik arama kurtarma gemileri törenle denize indirildi.

Tuzla’da bulunan RMK Marine tersanesinde düzenlenen törene Milli Savunma Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı, MHP İstanbul Millet Vekili D.Ali Torlak,  Savunma Sanayi Müşteşarı Murad Bayar, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hasan Uşaklıoğlu ve Koç Holding Savunma Sanayi, Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Başkanı  Kudret Önen, Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu, Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Başkanı Murat Kıran ve çok sayıda davetli katıldı.

Törende davetlilere TCSG Dost ve TCSG Umut gemilerinin özelliklerini anlatan film gösterildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başlayan törenin açılış konuşmasını yapan Kudret Önen, Sahil Güvenlik Kurtarma ve Arama gemileri inşası projesinin özel sektör tarafından üstlenilen en büyük muharip gemi projesi olduğuna dikkat çekti. “Biz RMK Marine olarak ticari gemi inşasının yanında savunma sanayisinde askeri gemi inşasını da strateji olarak benimsedik. O günden bugüne RMK Marine’de askeri gemi inşa etmek için çok güçlü bir ekip oluşturuldu. Bu proje içerisinde en önemli hedeflerden birisi de tecrübeli mühendis ve teknisyenlerin yetiştirilmesiydi.”  diyen Kudret Önen, sözlerine şöyle devam etti: “Hedefimize ulaştık. Projenin başından bu yana teknik ekibimizde çok önemli bir gelişmeler var. Özgüvenleri arttı. Bu ülkemiz için çok önemli bir kazanım. RMK Marine olarak bunun başarmış olmanın mutluluğu içerisindeyiz.”

“Millileştirme projesinde yerlileştirmeyi en yüksek seviyeye çıkarttık”

Milli Savunma Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı ise savunma sanayisinde millileştirme projesine dikkat çekti. Hasan Kemal Yardımcı,”Türkiye’de bu gemilerin yapıldığının işaretleri artık yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Millileştirme projesinde yerlileştirme oranını Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarına binaen en yüksek seviyeye çıkarmak hamlesiyle birlikte, milli bir proje olan Milgem’i övünerek anlatıyorum. İnşallah Milgem’in daha büyüklerini de yapacağız. TSK’nın ihtiyaçlarını bakanlık olarak tamamen yerli imkânlarla yapmak adına karada, denizde, havada bütün ısrarımızla çalışıp elimizden gelen imkanları değerlendiriyoruz.” diye konuştu.

Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hasan Uşaklıoğlu ise denizciliğin artan öneminin farkında olan milletlerin nasıl yatırımlar ve stratejiler belirlediğini anlattı. Uşaklıoğlu, kıta sahanlıklarını bile yeterli görmeyen bu ülkelerin buzullar altında bile bu hâkimiyet alanlarını genişlettiklerini söyledi.

Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar da konuşmasında, inşa edilen gemilerdeki yerlilik oranlarına dikkat çekerek şöyle konuştu;

“Biz Deniz Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik Komutanlığımızın ihtiyaç duyduğu gemileri Tuzla’da özel sektör tersanelerinde inşa etmek üzere çok sayıda proje başlattık. Bu projelerimizin toplam değeri 2 milyar doları aşıyor. Projelerimizin hepsin de başarıya ulaştık. Deniv Kuvvetlerimizin ve Sahil Güvenlik Komutanlığımızın ihtiyaçlarına uygun, dünya standartlarında en iyi teknoloji ile çalışan muharip gemilerimizi teslim ettik. Projelerimiz devamı gelecek. Projelerimizde yerlilik oranı yüzde 80’lerde. Bu gemilerimizin hepsinin elektronik sistemleri, silah sistemleri ve yazılımları Türkiye’de üretiliyor.

Protokol konuşmalarının ardından iki gemi, askerlere teslim edildi. Teslim için Tümgeneral Uşakloğlu, gemi komutanlarına flama ve bayrak teslim etti. Gemi komutanları da and içerek Türk bayrağını öptü ve gemileri teslim aldı. Tören, denizcilerin gemilerdeki yerlerini alması ve göndere bayrak çekilmesiyle sona erdi.

GEMİLERİN ÖZELLİKLERİ

Sahil Güvenlik Arama ve Kurtarma Gemisi 88.6 metrelik tam boya ve 12.2 metrelik tam genişliğe sahip. Geminin tam yüklü deplasmanı olan 1700 tonda, draftı 3.5 metre.. İki dizel makine, iki devir düşürücü dişli, iki şaft hattı ve iki adet kontrol edilebilir kanatlı pervaneden oluşan ana tahrik sistemi ile gemi 22 deniz miline kadar hıza ulaşabiliyor. 72+20 kişilik gemi personeli ile ikmal yapmaksızın denizde yaklaşık 15 gün kalabiliyor. İhtiyaca göre deniz karakol,kaçakçılığın önlenmesi, kirliliğin önlenmesi balıkçılığın korunması,yangınla mücadele, çevre koruma gibi görevleri yerine getirebilecek.
Teslim alanın iki gemi, helikopter iniş kalkışı için de piste sahip. Bunun yanında seyir halinde bir helikopterin de konuşlandırılması için teleskopik hangar da bulunuyor.